De klokt gaat sneller in Halesworth... - Reisverslag uit Epsom, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu De klokt gaat sneller in Halesworth... - Reisverslag uit Epsom, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu

De klokt gaat sneller in Halesworth...

Door: biebinengeland

Blijf op de hoogte en volg Bibi

14 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Epsom

Hi lieve allemaal!
Zo het is alweer 3 weken geleden dat ik mijn laatste berichtje heb geschreven! Sorry daarvoor, maar het was best wel druk eigenlijk hier met mijn nieuwe gezinnetje! Weet echt niet zo goed waar ik moet beginnen nu!
Het was in het begin hier best wel heel erg wennen! Alles in deze familie verschilde als dag en nacht met de andere familie! Er is bij dit gezin elke dag wat te beleven, geen dag is saai hier, haha! Ik zou eerst even proberen te vertellen hoe de dage eruit zien hier! Zara werk maar 1 dag in de week, maar is elke dag druk! Ik ben meestal om 7 uur beneden om de keuken even schoon te maken even de vaatwasser uitpakken, de playroom netjes te maken en het ontbijt klaar te maken voor als de kinderen beneden komen! Soms help ik met aankleden en soms doet Zara het alleen! Zara brengt Charlie elke dag naar school en dan blijf ik thuis met Emilia! Meestal is er elke dag wel wat soms ga ik mee en soms blijf ik thuis! Zara heeft veel dingen die ze thuis moet doen of regelen dus vaak zit ze in haar office en ben ik aan het spelen met Emilia! Avond’s help ik met het eten maken en met het badderen! En dan is mijn dag afgelopen om 7 uur!
Nou 3 weken geleden begon alles dus weer opnieuw! Het was vooral veel uitzoeken! Zara is voor mij op zoek geweest naar mensen van mijn leeftijd! Ja, dat klinkt waarschijnlijk heel raar, maar het is geen Londen meer dus er woont niet in elke straat een Aupair dus het moet hier toch wat anders! Ik heb een meisje uit een dorp verderop ontmoet, emily! En die heeft me al een paar keer mee genomen naar de pub hier en naar wat pubs in Southwold! Het is eigenlijk wel veel beter voor mijn Engels hier, want ik zit nu de hele avond te praten met de ‘locals’ en niet met de au pairs en hun gebrekkige Engels! In Halesworth ( een groter dorp, 5 minutjes verderop) zit een heel leuk theater waar ook dans lessen worden gegeven! Ja, jullie zullen nu wel lachen, maar ik heb daar met mijn flexibele lichaam moderne dans en een soort van ballet jazz achtige dansles gevold! Nou wat een succes, haha! Er is hier dicht in de buurt geen streetdance of hiphop dus ik dacht laat ik maar eens wat anders proberen! Het was wel even wennen, maar uiteindelijk was het wel leuk! Toen heb ik daarna even met de lerares gepraat over dat ik het wel heel leuk zou vinden om iets van streetdance lessen op te zetten in dit theater! En die mevrouw was heel enthousiast dus we hebben daarna gelijk gemaild en gebeld over een workshop in februari! Nou was ik misschien iets te vroeg al heel blij, want ik moet zoveel dingen uitzoeken daarvoor! Ten eerste moet ik een soort van diploma halen dat ik dansles kan geven en dan daarna moet ik nog een soort papier invullen om te kijken of ik geen pedofiel ben! Ja, je weet maar nooit wat de gedachtes van een 18 jarig meisje uit Nederland over dansles geven zijn. Dus ik moet nog even uitzoeken hoeveel tijd en geld dat gaat kosten! In dit theater heb ik 2 weken geleden op zaterdagavond vrijwilligers werk gedaan met Emily! We moesten daar achter de balie gaan zitten en de gereserveerde kaartjes aan de mensen geven. Het was een soort van concert van 4 mensen die eigenlijk van alle soorten muziek maakten! Maar ik kon niet echt van het muzikale spel genieten, want ik moest mij volledig concentreren op mijn verantwoordelijke taak; In mijn eentje op een stoel zitten aan de zijkant van de zaal met een enorm grote zaklamp opletten of er geen brand uit brak! Nou ik heb mijn taak volbracht; aan het eind van de show heeft iedereen de zaal ongedeerd verlaten! Wat een opluchting, misschien mag ik nu nog een keer helpen! Afgelopen vrijdag ben ik met Emily en 2 andere meiden naar Sex and the city 2 geweest, ja alles hier in de country side loopt 2 maanden achter! Het was wat lastig soms in het Engels, maar het was een leuke film en avond!
Ik ben met Zara en Emmy al heel veel op pad geweest! Er is elke dag wel wat te doen! We zijn wezen shoppen in Ipswich en in Norwich! Vooral Norwich is een hele leuke stad en ook heel goed om te shoppen! We hebben al een birthday party gehad en elke woensdag heeft Emmy een ‘playdate’ met haar vriendinnetje Billy! 2 weken geleden had Charlie een bazaar op zijn school waar we zijn geweest! De kinderen halen dan geld op voor een goed doel door middel van hun eigen bedachte spelletjes! Je betaald dan 20 pence en mag het spelletje spelen en dan krijg je daarna een snoepje, heel schattig! Charlie had ook een spel bedacht, je moest met een balletje gooien en dat balletje moest dan in de gaten van een luchtbed komen! Afgelopen Donderdag hadden we het ‘ christmay play’ van Charlie zijn school! Wat heb ik gelachen! Ik was s’middags wezen kijken bij de generale repetitie! Op de school van Charlie zitten in totaal maar 64 kinderen en ook best veel kinderen met een verstandelijke beperking! En iedereen deed mee in dit toneelstuk, je kunt nu al nagaan hoe dat ging! De kleintjes zaten alleen maar te zwaaien naar mama en sommige liepen helemaal verkeerd of zaten een totaal ander verhaal te vertellen! Avond’s moest ik eerst even oppassen en daarna gingen we heerlijk dineren met Ali, Zara en haar ouders! Net zoals een week daarvoor toen Zara jarig was! Zara haar ouders zijn heel aardig en komen wel vaak langs en blijven dan ook slapen! Ze vragen dan ook altijd of ik mee wil eten en betrekken mij er dan ook helemaal bij! We hebben lekker gegeten, wijntjes gedronken en ‘’ Grumps’’ ( grumpy grandpa) heeft mij heel veel verteld over de oorlog over vroeger en alles wat je maar kan verzinnen! Ze zijn ook heel geïnteresseerd in onze cultuur en Nederland! Dat soort avonden zijn wel heel fijn want dan heb je toch het gevoel dat je een beetje een thuis hebt! Mijn kamer is ondertussen ook geschilderd en bijna helemaal klaar!Mijn bed staat er al en een mooie tafel waar ik straks mijn huiswerk kan doen!
LONDEN! Afgelopen weekend ben ik weer in Londen geweest, heerlijk! Zaterdag om half 7 ging de wekker om iedereen klaar te maken om vervolgens om 8 uur te vertrekken! Zara is altijd te laat dus de hele familie + Bibi zaten netjes om 8 uur in de auto toen Zara een half uur later kwam aankakken om vervolgens na 5 minuten onderweg te zijn te zeggen dat ze haar mobiel was vergeten! Ben er ondertussen aangewend.. elke dag moeten we weer omkeren omdat Zara iets vergeten is! Na 2 uur rijden kwamen we aan in Londen we moesten met de auto naar Hyde park omdat we naar Winterwonder land zouden gaan! Nou de trip in de auto was echt geweldig, heb heel Londen gezien! We reden langs de tower of London, langs de London eye en vervolgens reden we recht op Buckingham palace af om zelfs half de wisseling van de wacht te zien, echt gaaf! Nadat we de auto hadden geparkeerd en iedereen klaar was voor de kou gingen we naar Winterwonderland! Het is eigenlijk een hele grote kermis waar alles om kerstmis draait! Er zijn attracties, kerstkraampjes, eettentjes; heel gezellig allemaal! Nadat we daar even rond hadden gelopen gingen we naar het Hard rock cafe om daar te lunchen! Doordat wij op de gastenlijst stonden konden we mooi gelijk door lopen en hoefden we niet een half uur in de rij te staan! Daar heb ik een overheerlijke burger gegeten naast het jasje van Madonna en de wandelstok van Prince! Na de lunch ben ik nog even wezen shoppen met Zara in zo’n heel duur warenhuis! Daar liepen echt van die vrouwen in bondjassen die dan al hun tassen vol met merkkleden lieten dragen door hun mannen die achter hun aan sjokten om vervolgens buiten in de Ferrari te stappen, heerlijk! Avonds gingen Zara en Ali uit dus bleef ik in het huis van hun vrienden om op alle kinderen te passen, best slopen 3 huilende kinderen! Zondag was het eindelijk zo ver ik zou weer gezellig een dagje met Kirby gaan chillen! Het stond op de planning om lekker te gaan shoppen en dat is gelukt! Kirby wou perse een bloesje halen bij de A&F halen, lekker gepland 1 week voor kerst! Dus we hebben eerst 10 minuten buiten in de rij gestaan om daarna nog eens 40 minuten in de rij te staan voor de kassa, ja ja je moet er wat voor over hebben! Daarna hebben we Twente gekeken in een sportcafe! Dat hadden we beter ook maar niet kunnen doen, want de uitslag was niet echt om blij van te worden! Daarna hebben we nog maar even wat sightseeing gedaan en zijn we naar de Tower of London geweest om even wat fotootjes te maken. Maar eigenlijk zijn we snel weer de pub ingedoken, want warm was het zeker niet! Daar lekker even wat gegeten en lekker geklets en kon ik mij voorbereiden op mijn lange reis naar huis! Gelukkig kon ik terug kijken op een heerlijk weekend!
Sorry voor het lange verhaal, als je dit leest heb je het einde gehaald dus was het toch boeiend genoeg, haha! Hopelijk tot volgende week!

Liefs Bibi!

  • 14 December 2010 - 20:39

    Emmy:

    He Bibi, wat een leuk verslag zeg!
    Ik denk dat ik de eerste ben die het leest! Ik kreeg een melding dat je weer een reisverslag had gemaakt en ben het meteen gaan lezen. Heel leuk en super leerzaam!
    Nog heel veel plezier en over 10 dagen zien we je weer in het echt! Met kerstmis!!!!! Tot snel.

    Dikke kus, Emmy

  • 29 December 2010 - 01:46

    Annelot:

    He Bibi,

    How's life? Weer in Borne?

    Hoe is je nieuwe gezin en is 't fijn weer thuis te zijn even?

    Ben benieuwd!

    Liefs,
    Annelot

  • 30 December 2010 - 09:06

    Elles :

    Hee Bibi, heb je gister nog even gezien en gesproken in Borne, samen met mijn meisjes.
    Die vonden het ook geweldig om je weer te zien.
    Wens je nog een fijne tijd in England[en heb net je lange verhaal gelezen] dus volgens mij moet dat wel goed komen!! Veel plezier nog en een dikke X van ons allen.
    Liefs Frank,Elles,Sanne en Fleur

  • 12 Januari 2011 - 19:13

    Carla Ten Broeke:

    hoi bibi hoe is het nu?
    hier is het leuk gezellig en geweldig haha!!! mis je ons al. ik denk het niet veel plezier de komende tijd
    groetjes carla en natuurlijk elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Epsom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Laatste 3 weken!

12 Mei 2011

Ja, ik kan nog schrijven!

20 Januari 2011

Londen & Cambridge.

14 December 2010

De klokt gaat sneller in Halesworth...

21 November 2010

Ander uitzicht....
Bibi

Hi allemaal! Ik zal binnenkort (hopelijk 1e week van Oktober) vertrekken naar Engeland! Daar zal ik the Nanny worden van een gezin! Daar zal ik op de kinderen passen en thuis licht huishoudelijk werk doen!

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 18153

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: