Ander uitzicht.... - Reisverslag uit Halesworth, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu Ander uitzicht.... - Reisverslag uit Halesworth, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu

Ander uitzicht....

Door: biebinengeland

Blijf op de hoogte en volg Bibi

21 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Halesworth

Hi lieve allemaal,
Nou dit berichtje komt voor sommige van jullie die dit lezen heel onverwacht! Dit berichtje schrijf ik namelijk niet in Epsom maar vanuit Halesworth! Ik ben gister ingetrokken bij een andere familie! Ik zou eerst even uitleggen waarom en daarna horen jullie alles over mijn nieuwe familie!
In mijn vorige berichten was ik elke keer heel erg positief omdat ik niet wou laten blijken dat het niet zo heel goed ging! Nou ja buiten de familie om heb ik het heel leuk gehad, heb andere meiden ontmoet en ben al 4 x lekker naar Londen geweest! Alleen thuis met mijn baantje als Aupair was ik niet blij! De kinderen zijn natuurlijk oud dat wist ik van te voren, maar ze waren heel druk met school, huiswerk maken en oefentesten maken! Daardoor was ik eigenlijk elke dag alleen van 8 uur ochtends tot half 4 middags en dan kwam Kieren thuis die mocht een uurtje spelen en moest daarna oefentoetsen maken! Jemima kwam soms pas om 5 uur thuis, zij hallo en ging naar boven om huiswerk te maken! Dit zorgde er eigenlijk voor dat ik me meer een opvulling van het huis en een schoonmaakster voelde dan een Aupair! Ik heb er met de familie over gepraat en ze zagen ook aan mij dat dit niet iets voor mij is om elke dag alleen thuis te zitten! Dus ik heb eigenlijk na anderhalve week al aangegeven dat ik hier niet 9 maanden wou zitten! De familie heeft ook besloten om na mij geen Aupair meer te nemen omdat ze in zagen dat ze het eigenlijk niet echt nodig hadden! Toen begon opnieuw een spannende zoektocht naar een andere familie! Ik ging er eigenlijk vanuit dat het nog wel 4 weken zou duren, maar hier zit ik dan bij een nieuwe familie!
Ik zit nu bij de familie Vaux en ze zijn echt geweldig! Ik ben hier vrijdag aangekomen en voel me al helemaal thuis! Het gezin bestaat uit 4 personen! De moeder is Zara, die is super lief, aardig, gek grappig, chaotisch! De vader is Ali, hij is een hele rustige en zorgzame man! Hij werkt door de week in Londen ( wat nu niet meer dichtbij is) waardoor hij hele dagen weg is en ik hem eigenlijk alleen in de weekeinde ga zien! Nou het belangrijkste de kindjes! Ze hebben 1 meisje en 1 jongetje! Het meisje, Emilia ( Emmy) , is 1 en wordt in Januari 2! Wat een schat van een meid! Ze is heel slim en weet al zoveel! Ze kan al praten en weet precies wat ze wil en wat ze niet wil! Ik ben nu al haar nieuwe vriendinnetje, echt heel lief! Ik zal dus elke dag met haar zijn en voor haar zorgen en haar vermaken! Het jongetje, Charles (Charlie) is nu 6 en is jarig in Februari en is ook heel lief en netjes! Hij gaat elke dag natuurlijk naar school maar ik ben wel elke middag met hem en dan kunnen we gezellig samen spelen met al zijn lego of op de WII! En niet te vergeten mijn nieuwe hond, Saba! Een hele mooie blonde labrador die ik ook elke dag moet uitlaten!
Er is wel een hele andere uitdaging bij gekomen, ik moet mij gaan vermaken in de Countryside! Om precies te zijn woon ik nu in Walpole, ( maar dat kent Google maps niet eens) dus je moet kijken naar Halesworth! Het is nog erger dan het platteland van Twente, haha! Het eerst volgende huis is 5 minuten verderop! Het is allemaal wat anders dan de grote stad waar ik zat! De mensen doen hier aan jagen, paardrijden en andere natuurlijke dingen, haha! Er is wel een groot voordeel, ik zit 15 minuten van het strand en dat is natuurlijk geweldig straks in de zomer! Het is dus een hele uitdaging om me hier te gaan vermaken, maar ik ga zeker mijn uiterste best doen en ga misschien zelfs op paardrijden, haha! Ik vind het eigenlijk wel heel leuk dat ik nu meer van Engeland zie dan alleen Londen! Trouwens ik ben helemaal vergeten te zeggen op wat voor een mooi landgoed ik nu woon, haha! Het huis is geweldig, dit huis is 100 jaar oud, maar is van binnen helemaal opgeknapt! Het is echt prachtig en overal zijn hele hoge plafonds en openhaarden! We hebben ongeveer 2 voetbal velden aan tuin rond het huis! Ik heb nu 1 van de gastenkamers tot mijn beschikking, maar Zara en ik gaan een andere kamer samen opknappen en dat word straks mijn kamer! Ik mag helpen met alles uitzoeken en mee beslissen met de kleuren van de muren en de gordijnen enzo! Dus ik moet nu weer even helemaal omschakeling, weer een ander huis, weer wennen aan andere mensen, maar deze familie is zo open en aardig dat ze het allemaal wel heel makkelijk maken! En trouwens ik ga over 2 weken al weer voor een heel weekend naar Londen dus het valt allemaal wel mee, haha! En dan vergeet ik het laatste leuke nieuws ( hoop eigenlijk dat jullie het ook leuk nieuws vinden) :
Bibi is in Borne met kerst en Oud& Nieuw!:)

Liefs van mij vanaf het platteland en tot snel!

  • 21 November 2010 - 14:22

    Trudy:

    Goed gedaan Bibi! Heel veel plezier met je nieuwe gezin...

  • 22 November 2010 - 10:30

    Danielle:

    BIEB!! zoooo chill dat je hiet ben met kerst en oud en nieuw!!
    Ben je ook met kerstmiddag (A)

    En wat ziet dat kind er schattig uit met die krullies!
    ik mis je....

    KUs daaan

  • 22 November 2010 - 13:35

    Charlotte Huitink:

    Hee Bibi, wat leuk om je verhaal te lezen.. Hoe is het weer daar, hahaha? Ik vertrek 2 januari voor vijf maanden naar Oxford, dus misschien kunnen we nog een keer wat afspreken ofzo, als je dat leuk vindt. x

  • 23 November 2010 - 08:11

    Nadine:

    Hoi Bibi,

    Heel fijn om te horen dat je zo goed bent ontvangen bij de familei Vaux!

    Veel plezier de komende tijd :).

    Groetjes,

    Nadine
    Travel Active

  • 23 November 2010 - 19:30

    Marieke Kuipers:

    Hallo bibi,

    wat een leuk gezin zeg en gezien je leuke verhaal denk ik dat je hier een ontzettende leuke tijd gaat doormaken!!

    Groetjes Marieke

  • 24 November 2010 - 06:56

    Emmy:

    Je snapt wel dat het grotendeels door dat kleine meisje komt he, dat je het nu zo naar je zin hebt! Wat een mooie naam heeft ze zeg!!!!!!

  • 26 November 2010 - 14:16

    Annelou:

    Heeeeee Bibi!
    Echt zo leuk dat je het nu naar je zin hebt in Engeland en dat de kindjes zo lief zijn! Dat lijkt me ook wel echt belangrijk, omdat je die wel de hele dag ziet.. :-d

    Heeeel veel plezier daar de komende weken en dan zie ik je met kerstmiddag of oudjaarsnacht vast nog wel in de stad!

    Dikke kus,
    Annelou

  • 27 November 2010 - 12:17

    Elles:

    He lieve Bibi,
    Ik had het al wel een beetje van je moeder gehoord dat niet alles even leuk was bij de andere familie.
    En wat super goed om nu te horen(lezen) dat je een erg leuke andere familie hebt gekregen.
    Want dan duren de weken(of maanden) wel heel erg lang.
    Heel veel plezier nog en wat geweldig dat je de feestdagen weer in Borne bont.
    Heel veel liefs van Elles en de rest van de fam. XXXXXXXX

  • 03 December 2010 - 13:02

    Anne (scheper):

    Haa Bibi!
    Ik had al een tijdje niet op je site gekeken, dus heb even alle blogs gelezen! Wat leuk om te lezen zeg :D Kan me voorstellen dat dit gezin leuker is voor een aupair! Nou meid geniet ervan, en zie je misschien met oud & nieuw in de stad. Moet namelijk kerstmiddag werken @ plus, hahah! Ken je die winkel nog :P

    ENJOY IT, liefs Anne!

  • 05 December 2010 - 18:56

    Saskia:

    Klinkt goed Bibi! Geniet ervan en ik ga je zeker zien in Borne.

  • 12 December 2010 - 23:12

    Lotte:

    Hey bib! Hoe is het? Lang niets van je gehoord! Waar blijft een nieuw verslagje?! veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Halesworth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Laatste 3 weken!

12 Mei 2011

Ja, ik kan nog schrijven!

20 Januari 2011

Londen & Cambridge.

14 December 2010

De klokt gaat sneller in Halesworth...

21 November 2010

Ander uitzicht....
Bibi

Hi allemaal! Ik zal binnenkort (hopelijk 1e week van Oktober) vertrekken naar Engeland! Daar zal ik the Nanny worden van een gezin! Daar zal ik op de kinderen passen en thuis licht huishoudelijk werk doen!

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 18153

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: