Londen & Cambridge. - Reisverslag uit Halesworth, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu Londen & Cambridge. - Reisverslag uit Halesworth, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu

Londen & Cambridge.

Door: Bibi

Blijf op de hoogte en volg Bibi

20 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Halesworth

Hi allemaal,
Zo ik ben alweer bijna 3 weken in Engeland, gaat snel! 2 weken geleden kwam ik aan op Stansted met al een planning in mijn hoofd voor die middag, ik was natuurlijk best moe van alles! Dus ik dacht ik ga lekker vanmiddag even slapen even bijkomen van alles, maarja bij familie Vaux zal er ook is niks op de planning staan! Ik werd vanaf stansted gelijk weer meegenomen naar een lunch met 24 mensen waarvan 10 kinderen, yeaahh! Nou ik heb het overleefd, het was super om de kids weer te zien en werd met open armen weer ontvangen! Ik ben vanaf nu op mijn nieuwe eigen kamertje en die is helemaal chill! De 1e week had Charlie nog vakantie dus hebben we lekker veel gewandeld met z’n allen en zijn we nog met een vriendje naar de bioscoop geweest en lekker een pizza gegeten! Wat een schattig gezicht die kleine kiddo’s met zo’n 3d brilletje op!

Vorig weekend ben ik het hele weekend bij Linda en Rob geweest, Zara’s ouders! Vrijdag hebben we daar heerlijk gedineerd en heeft Rob mij even weer wat geschiedenis lessen geleerd! Deze keer was het eigenlijk echt wel interessant. Rob had een van de eerste radio’s uit 1934 staan, die was van zijn vader geweest die hem in die tijd weer van de FRITS PHILIPS heeft gekregen, omdat rob zijn vader in ‘ charge’ was van Eindhoven. In 2004 heeft rob een brief gekregen van Frits Philips om te vragen of hij de radio nog had en of die hem wou houden of hem anders naar het museum wou brengen in Nederland. Het leuke was natuurlijk dat de originele brief van Frits in het Nederlands was dus dat ik hem kon voorlezen voor Rob, dus Rob was ook helemaal blij en trots op zijn radiootje, haha! Zaterdag ben ik met Annelotte naar Cambridge geweest en wat is dat een stad, wat mooi! In Cambridge kun je net zoals in Venetië op van die bootjes over de rivier de stad heel goed bekijken! Het was echt 0 graad met veel wind, maarja ik was daar dan in Cambridge dus toen vonden Annelotte en ik dat we het dan maar gewoon moesten doen! Dus daar zaten we dan in de kou met een dekentje en een warme kop thee op het bootje met nog 10 andere gekke mensen die vrijwillig in die kou gingen zitten! Maar wat was dat leuk! Vanaf de rivier kun je alle oude universiteit gebouwen zien en die zijn echt heel oud en heel mooi! Daarna hebben we nog even lekker geluncht en de stad bekeken! Het was een hele gezellige en leuke dag! Zondag was er een lunch bij Linda en Rob thuis en ik zou op alle kids passen die zouden komen! Al had ik die week toch wel 2 bijzondere kindjes, haha! Het waren namelijk de kindjes van een ‘’member of parlement’’ hier in Engeland! Hij is nog erg jong en blijkbaar erg getalenteerd dus komt best wel eens op tv en in de bladen! Wat een eer om op zijn kindjes te passen, haha! Vorige week ben ik voor het eerst naar school geweest, zo wat een trip voor 3 uur les, maarja je moet er wat voor over hebben hier in de countryside! Ik ga dus nu elke donderdag met de trein naar Ipswich om daar Engelse lessen te volgen! En wat was dat heerlijk om na 7 maanden weer een keer wat te leren en les te hebben! Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar mistte school toch echt wel! Ik zit in een klas met mensen uit Duitsland, Korea, Frankrijk, Rusland, Estland en Spanje dus dat is natuurlijk helemaal leuk met zoveel verschillende nationaliteiten. Aankomende zaterdag gaan we met alle aupairs naar Ipswich of even te shoppen en te lunchen, gezellig!

Vrijdag was weer een hectische dag want de familie zou dit weekend weer naar vrienden gaan, dus de hele dag weer alle tassen in pakken en kleren uitzoeken voor het weekend! Wat kan je toch allemaal mee nemen voor 2 dagen, haha! Ik zou mee rijden naar Stansted om daar Ali op te pikken en mij af te droppen, want ik zou vanaf daar verder reizen naar Londen om gezellig met Kirby een weekend in Londen te zijn! Na 3 uur was ik dan eindelijk in London, yeah! Vrijdag heb ik wat biertjes gedronken met Zara haar broer en zijn vrienden, voelde me nogal een baby naast al die mensen van rond de 30 maar het was een leuke avond! Zaterdag ochtend weer vroeg op weg om kirby te zien! We hebben zaterdag een heerlijke wandeling gemaakt door hyde park om vervolgens een afternoon tea te hebben in Harrods en wat was dat gaaf! Daar zaten we dan tussen al die rijke mensen, Prada & Gucci tassen en een live piano spel! Vervolgens kregen we een hele etagère vol met heerlijke gebakjes, sandwiches en broodjes! Daarna hebben we nog even door Londen geslenterd om vervolgens naar ons hostel te gaan voor de nacht en wat was dat een grap, haha! Kirby en ik hadden en hostel geboekt voor wel geteld 12.50 pond! Nou wat was die kamer een giller, we sliepen op een kamer met 16 mensen allemaal in stapelbedden, plek om je tas neer te zetten was er niet.. Het is natuurlijk wel leuk dat je in zo’n hostel mensen leert kennen uit allemaal andere landen die allemaal hun eigen redenen hebben om in zo’n vies hostel te slapen, haha! Avonds zijn we wezen stappen en dat was helemaal leuk! Zondag weer de hele dag een beetje in Londen rond gehangen eigenlijk niet veel gedaan! We zijn nog wel even naar een Nederlandse pub geweest om een heerlijke patatje oorlog te eten en ondertussen 4 op een rij te spelen! En toen was het weekend al weer voorbij, gaat snel als het gezellig is!

Deze week avonds lekker rustig aangedaan want Charlie is ziek dus moet de hele dag 2 kindjes vermaken en Zara was vandaag in Londen en morgen ook dus het was een lange dag! Trouwens hier thuis gaat ook alles prima alles gaat natuurlijk steeds makkelijker en meer vanzelf! Zara is echt super lief en aardig voor me en het is bij deze familie nooit saai dus vermaak me prima!

Liefs Bibi!

  • 21 Januari 2011 - 07:19

    Milou:

    Bieb! Wat een leuk verslag! Goed hoor, van je geschiedenis lessen, je voelt je wel thuis tussen de society he, haha. Super, dat je het zo naar je zin hebt en dat je je niet hoeft te vervelen ;)! Dikke kusss

  • 27 Januari 2011 - 13:46

    Anne:

    Leuk verhaaltje weer :d Enjoy it! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Halesworth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Laatste 3 weken!

12 Mei 2011

Ja, ik kan nog schrijven!

20 Januari 2011

Londen & Cambridge.

14 December 2010

De klokt gaat sneller in Halesworth...

21 November 2010

Ander uitzicht....
Bibi

Hi allemaal! Ik zal binnenkort (hopelijk 1e week van Oktober) vertrekken naar Engeland! Daar zal ik the Nanny worden van een gezin! Daar zal ik op de kinderen passen en thuis licht huishoudelijk werk doen!

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 18153

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: