Londen, vuurwerk en Engelse geschiedenis & cultuur - Reisverslag uit Epsom, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu Londen, vuurwerk en Engelse geschiedenis & cultuur - Reisverslag uit Epsom, Verenigd Koninkrijk van Bibi Timmerman - WaarBenJij.nu

Londen, vuurwerk en Engelse geschiedenis & cultuur

Door: biebinengeland

Blijf op de hoogte en volg Bibi

10 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Epsom

He allemaal,
Hier mijn 2e verhaaltje over de afgelopen week! Trouwens heel erg bedankt voor jullie berichtjes, het is erg leuk om dat te lezen! Deze week heb ik veel geleerd over de familie en over alles wat ze van mij verwachten! Ik heb niet veel bijzonders met de kinderen gedaan want die zijn elke dag op school en zijn erg druk met huiswerk en andere dingen! Ik ben deze week naar het stadje hier geweest om het een beetje te verkennen! Heel gezellig met veel van die typische Engelse pubs op elke hoek! Ik heb geluncht en gewinkeld met een meisje uit Tsjechië erg gezellig!
Afgelopen vrijdag was een bijzonder dag in Engeland, het was Guy Fawkes day! Op deze dag draait alles om de man Fawkes, die op 5 November 1605 betrapt werd met lonten, lucifers en buskuit in een kelder onder het Hogerhuis. Hij was van plan om het parlementhuis op te blazen! Het complot werd ontdekt door een katholiek die een waarschuwingsbrief had ontvangen om niet naar het parlement te komen! Ik heb dit allemaal geleerd bij Kieran op school, hij had een assembly met zijn klas en dat ging over Guy Fawkes day! Ze deden een soort toneelstukje en een dans om het verhaal uit te leggen! Het was super leuk om die kinderen verkleed rond te zien huppelen! S’ avonds kwamen er vrienden van de familie hier op bezoek om de dag te vieren. Dus het leek net oud& nieuw, vrienden, vuurwerk, lekker eten en natuurlijk een wijntje erbij! ‘’ Happy new year’’ .
Donderdag en zaterdag avond ben ik even naar de pub hier in het stadje geweest met een meisje uit zweden ( zij is aupair hier om de hoek), erg gezellig! Alles is echt zoals je denkt, veel dikke mannen die dronken zijn, rond lopen in een voetbal shirt en over voetbal praten!
Zaterdag was mijn vrije dag. Ik heb eerst gewandeld in het park hier achter het huis, heel erg mooi! John vertelde mij dat dit park vroeger het landgoed is geweest van King Hendrik VIII, de koning die bekend stond om zijn 6 vrouwen! Er waren veel mensen met hun hond aan het wandelen of aan het joggen ( wat ik mezelf ook al de heel week beloof om te doen). Middag’s zijn we even naar Sutton geweest omdat Kieran kleren nodig had voor zijn survival kamp van deze week! Jemima en ik hadden geen zin om sport en regenkleren uit te zoeken dus wij zijn naar de Primark gegaan! Dat hebben ze hier bijna overal, het is een supergrote winkel met heel veel kleren en schoenen en alles is heel goedkoop! Het is net als een supermarkt,10 kassa naast elkaar en er staan van die paaltjes net zoals in een attractiepark waar de rij moet staan. Mensen hebben nog net geen kar nodig om alle goedkope spullen in te gooien.
Afgelopen zondag was het al zover, ik had een afspraak om naar Londen te gaan met een meisje uit Nederland je wilt niet geloven waar ze vandaan komt; Tubbergen! Dus zondag gingen de tukkers op stap naar de grote wereld stad! Het was een super leuke dag! We zijn hopeloos op zoek geweest naar de Abercrombie & Fitch winkel die we uiteindelijk niet gevonden hebben, helaas! Volgende keer weer een kans! Daarna zijn we naar de London Eye geweest daar even rond gelopen en genoten! Op het station Waterloo hebben wij een poppy gekocht waarmee we laten zien dat we echte inwoners van Engeland zijn en geen toeristen! Een poppy is een soort rode bloem, klaproos van papier die de meeste inwoners van Engeland nu dragen! Op 11 November is het Remembrance day en op deze dag worden alle slachtoffers van de 1e wereldoorlog herdacht! Dus in de aanloop naar deze dag dragen heel veel mensen en iedereen op tv een Poppy. Iedereen gooit wat geld in een potje om vervolgens de poppy op de jas of t-shirt te dragen. Met de opbrengst worden de nabestaanden en slachtoffers gesteund! Dus Kirby en ik hebben een goede daad gedaan! (kijk voor de grap maar eens op een Engelse zender naar het nieuws ofzo)
Na wat kletsen kwamen we erachter dat we allebei voetbal leuk vinden dus we zijn een soort van café/restaurant in gegaan om daar vervolgens de wedstrijd van Liverpool tegen Chelsea te kijken, heel gezellig! En daarna was de dag al weer aan zijn einde, binnen een half uur was ik dan weer in mijn huisje hier! Dat geeft wel een heel gaaf gevoel moet ik zeggen! Binnen een half uur ben je gewoon midden in Londen! Nou ja dit was het even voor deze week! Ik leer jullie zo via mijn blog wel veel culture dingen over Engeland bij!

Liefs Bibi

  • 10 November 2010 - 12:11

    Milou:

    Lieve Bib!
    Wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat toevallig zeg van dat meisje uit Tubbergen!
    Hopelijk mag je nog heel veel geschiedenis en culturele dingen bij leren over Engeland, haha! Gaaf hoor!

    Ik zal je even een mailtje sturen met de uitleg om de A&F winkel te vinden, deze mag je natuurlijk niet missen!

    Dikke knuffel

  • 11 November 2010 - 13:34

    Jessica!:

    Heeeej Bibi!
    Wat gaaf dat het daar zo leuk is! en dat je ook zo vermaakt en ook met andere aupairs omgaat! wel leuk om daar dan ook nog weer een tukker tegen te komen! Zo te lezen leer je ook echt veel over Engeland.. En het gezin lijkt me ook echt super gezellig.. Ik ben gestopt met stage en heb dus nu meer tijd om elke keer weer even hier te kijken en lezen wat je beetje uitvreet:P

    xxx(L)

  • 11 November 2010 - 22:05

    Tommy:

    heeyz bieb

    nou hoe is het er mee
    wat leuk he dat je volk uit langeveen hebt gezien kun je engels en plat leren he hahah nou succes daar

  • 16 November 2010 - 16:43

    Ger & Sue:

    Moet nu even vreselijk eten koken (voor Sue, ikzelf heb eigenlijk helemaal geen trek), maar mail jou morgenochtend uitgebreid. keep it up. de song komt, I promise...
    kussen,
    Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Epsom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Laatste 3 weken!

12 Mei 2011

Ja, ik kan nog schrijven!

20 Januari 2011

Londen & Cambridge.

14 December 2010

De klokt gaat sneller in Halesworth...

21 November 2010

Ander uitzicht....
Bibi

Hi allemaal! Ik zal binnenkort (hopelijk 1e week van Oktober) vertrekken naar Engeland! Daar zal ik the Nanny worden van een gezin! Daar zal ik op de kinderen passen en thuis licht huishoudelijk werk doen!

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 18136

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2010 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: